لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
الگری: این مسیری ست که یک تیم طی می کند، نه یک بازیکن به تنهایی

الگری: این مسیری ست که یک تیم طی می کند، نه یک بازیکن به تنهایی

بانوی پیر اروپا بعد از دو تساوی ناامید کننده اخیر خود در رقابت های سری آ ایتالیا، سه شنبه در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف رقیب اسپانیایی خود، ویارئال خواهد رفت. تیمی که تاکنون سابقه هیچ مصافی را برابر آن نداشته اند. مکس الگری، مربی یووه در کنفرانس خبری پیش از این دیدار تاکید کرد که هیچ تخفیفی برای این بازی و حضور در این مرحله در نظر نمی گیرند و باید با تمام قوا به مصاف رقیب اسپانیایی خود بروند.

 

یک هشتم نهایی جایی نیست که بخواهیم به آن بسنده کنیم. ویارئال تیم قدرتمند، خوش تکنیک و فیزیکی با مربی کارآمد و خوبی ست. این تیم هیچ فرصتی را به شما نمی دهد و برابر آنها از هیچ مزیتی بهره مند نیستید. برای بازی فردا انتظار یک بازی تاکتیکی ای را دارم. باید به جزئیات در این بازی توجه کنیم و فرصت را برای خودمان ایجاد کنیم. آنها در لیگ قهرمانان در این مرحله حضور دارند و با هواداران در ورزشگاهی که جو پرشورشی دارد به مصاف ما می روند. باید تمرکز خود را از دست ندهیم، با صبر و حوصله بازی کنیم و البته سازماندهی کافی داشته باشیم و یک نمایش تکنیکی خوبی داشته باشیم. برای گذشتن از این مرحله فقط نتیجه دیدار فردا کافی نیست نتیجه این بازی در صد و هشتاد دقیقه رقم خواهد خورد. وگرآنکه فردا با نتیجه سه بر صفر و یا چهار بر صفر برنده شویم.

 

اما الگری به شرایط یووه در دو بازی گذشته و نمایش مهره تازه خریداری شده این تیم، ولاهوویچ نیز اشاره می کند:

 

با آنچکه در دیدار برابر تورینو و آتالانتا انجام داد زیاد موافق نیستم. اما در مقابل با این نظر که می گویند یووه در این دو بازی فرصتی برای زدن گل ایجاد نکرد نیز مخالفم. در این دو بازی اخیر با رسانه ها موافق نیستم. ما برابر تورینو یک بازی برابر داشتیم. یوونتوس از بیست روز پیش تغییر کرده، الان در رتبه چهارم هستیم و شاید در بیست روز آینده برای رسیدن از رتبه چهار تا حتی اسکودتو در حرکت باشیم. باید کارها را مرحله به مرحله انجام داد. من همیشه گفته ام به آرامش و تعادل نیاز داریم. بیست روز پیش هم مانند حالا که ولاهوویچ و زکریا به ما پیوستند بودیم و حالا نیز در همین شرایط هستیم. فردا لیگ قهرمانان است و بازی مهمی داریم اما نمی توانم به ولاهوویچ مسئولیت سنگینی بدهم. دیدارهای بزرگ در این سطح از رقابت های اروپایی نیاز به تجربه بالا دار که در حال حاضر از آنها برخوردار نیست حتی اگر دارای مهارت های خارق العاده ای ست. شرایط و جو این رقابت برای او تازگی دارد، باید از او حمایت کرد، تا اخر باید از او محافظت و حمایت شود همانطور که از او تاکنون محافظت کرده ام. هر چه می خواهید این بازیکنان را صدا کنید، جوان و یا کم تجربه اما این طبیعی ست. او راه و آینده خوبی پیش رو دارد با شصت تا هفتاد بازی دیگر از او یک بازیکن متفاوت خواهید دید. این تنها از نظر فنی نخواهد بود این مسئله یک بار روانی ست که بعد شاهد آن خواهید بود. در حال حاضر برای گل نزدن در دیدار برابر تورینو شدیدا تحت فشار قرار گرفته، یک صفحه کامل ورزشی دیدم که به این دلیل که موفق به گلزنی نشده بود از او اینگونه نوشته بودند. این برای بار نخست بود که اتفاق می افتاد، بعضی موارد وجود دارد که من آنها را انجام نمی دهم. به نظر من باید با تیم و با همه بازیکنان این گام را بردارید، شاید سال آینده شانس بیشتری برای قهرمانی وجود داشته باشد، همه ما با این نکته موافق ایم. یک سال که با هم هستیم، بازیکنان جدید به ما پیوستند اما به یکباره نمی توان هماهنگی تیمی به دست آورد. با این حال مسیر پیش روی ما عالی ست، جاه طلبی وجود دارد و این کاملا طبیعی ست که ما برای حذف شدن در این مرحله بازی نخواهیم کرد، ما فقط به بردن و برنده شدن فکر می کنیم و برای پیروزی بازی خواهیم کرد. بنابر این اگر خوب باشیم و همراه ما شانس نیز باشد می توانیم به آن دست یابیم اما حوادثی نیز ممکن است اتفاق بیافتد که ما خودمان را در اعماق ببینیم. در لیگ ایتالیا نیز شرایط همین طور است. باید امیدوار و البته توامند حرکت کنیم. هر از گاهی یک قدم نیاز است. من کاملا درک می کنم که این کار و حرفه شماست. دیدن بازی و بعد قضاوت کردن آن. سه روز بعد شاید عکسی و یا نوشته ای منتشر کنید چون تیم برنده شده. اما اینجا من مربی هستیم و این من هستم که باید به تیم تعادل و ثبات بدهم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: